Over Pentagon

 
Pentagon ondersteunt ondernemers en managers in hun ambities om hun bedrijf succesvol te ontwikkelen.Wij adviseren  en  begeleiden op het gebied van ondernemerschap en strategieontwikkeling, we coachen managers en ondernemers, verzorgen opleidingsprogramma’s en doen bedrijfkundig onderzoek.  Onze adviezen zijn mede gebaseerd op een brede kennis en ervaring op het gebied van management en ondernemerschap
 
Bij al onze activiteiten staat vertrouwelijkheid voorop. Alle informatie die onze klanten met ons delen, in het kader van een adviesopdracht of bij een opleidings- of trainingsprogramma, wordt door ons vertrouwelijk behandeld. Informatie wordt alleen met derden gedeeld na toestemming van de betreffende opdrachtgever of deelnemer aan een opleiding of training.
Pentagon is een lerende organisatie en ze probeert haar dienstverlening voortdurend te verbeteren. Reacties van klanten over onze dienstverlening spelen hierbij een belangrijke rol. Klachten worden door ons zeer serieus genomen. Wij hebben een klachtenprocedure die hieronder is weergegeven
KLACHTENREGELING PENTAGON
ARTIKEL 1. BEGRIPSOMSCHRIJVING klacht Elke redelijkerwijs als zodanig aan te merken, mondeling of schriftelijk gedane uitlating van ongenoegen betreffende de dienstverlening door Pentagon , door of namens de klant kenbaar gemaakt. klager De klant of diens vertegenwoordiger die een klacht uit. klachtenprocedure De op het kantoor gehanteerde procedure voor behandeling van klachten. klachtenregeling Dit document, zijnde de schriftelijke weergave van de op het kantoor gehanteerde klachtenprocedure. klachtenfunctionaris De directie of de persoon aan wie de directie de behandeling van de klacht is overgedragen klachtenregistratieformulier Een intern te gebruiken formulier ter uitvoering van de in de klachtenregeling vastgelegde procedure. geschillencommissie Een of meerdere externe onafhankelijk deskundigen waar betwiste facturen kunnen worden voorgelegd en waar prijs/kwaliteitsgeschillen aanhangig kunnen worden gemaakt als door Pentagonconsult aangereikte oplossingen niet tot tevredenheid leidt.
ARTIKEL 2. DOELSTELLINGEN De doelstellingen van de klachtenregeling zijn:
1. Het vastleggen van een procedure om klachten van klanten binnen redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
2. Het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van klanten vast te stellen;
3. Behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling
4. Medewerkers trainen in klantgericht reageren op klachten;
5. Verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtenbehandeling en klachtenanalyse.
ARTIKEL 3. INFORMEREN VAN DE KLANT De werknemer wijst de klant erop dat het bedrijf een klachtenregeling hanteert.
ARTIKEL 4. DE INTERNE KLACHTENPROCEDURE
1. Wanneer een klant op enigerlei wijze het bedrijf of een vertegenwoordiger van het bedrijf benadert met een klacht dan dient de directie daarvan in kennis gesteld te worden. 2. De betrokken medewerker tracht samen met de klant tot een oplossing te komen al dan niet na raadpleging van de klachtenfunctionaris.
3. De betrokken medewerker respectievelijk de klachtenfunctionaris draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van de klacht met inachtneming van de onderhavige klachtenregeling.
4. Geheimhouding dient onder alle omstandigheden te zijn gewaarborgd.
5. De beslissing op de klacht wordt aan de klant medegedeeld.
ARTIKEL 5. REGISTRATIE EN CLASSIFICATIE VAN DE KLACHT 1. Alle klachten worden geregistreerd volgens het klachtenregistratieformulier.
2. De klachtenfunctionaris registreert en classificeert de klacht.
3. De klacht wordt geclassificeerd: - naar wijze van indiening als I. mondeling II. schriftelijk Een klacht kan in meerdere klassen worden ingedeeld.
ARTIKEL 6. VERANTWOORDELIJKHEDEN
1. De betrokken medewerker en daarna de klachtenfunctionaris zijn verantwoordelijk voor de behandeling en afhandeling van de klachten.
2. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor een volledige invulling van het klachtenregistratieformulier.
3. De betrokken medewerker houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte van de verdere afhandeling van de klacht.
4. De klacht dient binnen drie weken schriftelijk door het bedrijf afgehandeld te zijn.
5. De klachtenfunctionaris zorgt voor een reactie naar de klager.
6. De klachtenfunctionaris houdt het klachtendossier bij.
ARTIKEL 7. ANALYSE VAN DE KLACHTEN
1. De klachtenregistratieformulieren worden na afhandeling van de klacht verzameld bij de klachtenfunctionaris.
2. De klachtenfunctionaris verwerkt de gegevens en maakt jaarlijks een analyse.
3. De klachtenfunctionaris doet tevens aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.
ARTIKEL 8. INTERN BESPREKEN
1. Eenmaal per jaar worden de klachtengegevens op basis van een analyse door het bedrijf besproken.
2. Maatregelen ter verbetering worden voorbereid en gepland.
3. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor het voorbereiden van deze vergadering en het maken van een analyse. A
RTIKEL 9. PREVENTIEVE ACTIE
1. Op grond van de jaarlijkse analyse van de klachtenfunctionaris beslist het bedrijf over de te nemen preventieve maatregelen ter verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening
2. De directie zorgt voor uitvoering van de maatregelen
ARTIKEL 10. GESCHILLEN EN GESCHILLENCOMMISSIE Mochten om welke reden dan ook partijen niet in staat zijn om een klacht bevredigend op te lossen dan kan klager zich wenden tot de onafhankelijke geschillencommissie. De geschillencommissie bestaat uit één van de advocaten verbonden aan Eldermans & Geerts advocaten te Zeist. De geschillencommissie zal de klacht behandelen op de door haar aan te geven wijze en oordelen met inachtneming van het Nederlands recht en naar billijkheid. De geschillencommissie kan de klacht ofwel gegrond ofwel ongegrond verklaren. De beslissing van de geschillencommissie geldt tussen partijen als bindend advies. De kosten van de geschillencommissie zijn voor rekening van Pentagonconsult, tenzij de klacht ongegrond wordt verklaard in welk geval de kosten van de geschillencommissie geheel of gedeeltelijk voor rekening van de klager zijn, mits de geschillencommissie dat gemotiveerd beslist.
 
LEVERINGS- EN BETALINGSVOORWAARDEN PENTAGON
Artikel 1: TOEPASSELIJKHEID
1.1 De voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten die Pentagon Zeist BV handelende onder de naam Pentagon verricht. Afwijkingen van deze voorwaarden gelden slechts wanneer zij uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
1.2 In het vervolg wordt met Pentagon bedoeld Pentagon Zeist BV.
1.2 Door het aangaan van een opdracht aanvaardt de opdrachtgever de toepasselijkheid van deze voorwaarden en zullen eventuele voorwaarden die de opdrachtgever hanteert niet van toepassing zijn. Pentagon wijst de toepasselijkheid van algemene voorwaarden van de opdrachtgever nadrukkelijk van de hand.
Artikel 2: TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
2.1 Alleen de ondertekende offerte of inschrijvingen voor een opleiding met behulp van het inschrijfformulier van Pentagon worden geaccepteerd als opdracht voor Pentagon .
2.3 Na inschrijving ontvangt de opdrachtgever een ontvangstbevestiging.
2.4 Uiterlijk 3 weken voor aanvang van de opleiding ontvangt de contactpersoon de uitnodiging(en) ten behoeve van de aangemelde deelnemer(s).
2.5 Wijzigingen van en aanvullingen op de opdrachtbevestiging, evenals mondelinge afspraken, zijn slechts bindend indien schriftelijk door Pentagon bevestigd.
Artikel 3: FACTURERING EN BETALING
3.1 Betaling dient plaats te vinden binnen dertig dagen na factuurdatum.
3.2 Klachten over facturen dienen schriftelijk binnen de betaaltermijn te worden gemeld. Daarna wordt de factuur als goedgekeurd beschouwd.
3.3 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de opdrachtgever in verzuim en heeft Pentagon het recht, vanaf de factuurdatum tot aan de dag van de volledige voldoening, de wettelijke rente over het factuurbedrag in rekening te brengen.
3.4 Indien Pentagon na het intreden van verzuim van de opdrachtgever het nodig acht een incassoprocedure te starten, komen de kosten hiervan voor rekening van de opdrachtgever. De kosten zijn, naar keuze van Pentagon, gelijk aan de werkelijke kosten of 15% van het factuurbedrag plus de hierover verschuldigde rente, met een minimum van € 150,00.
3.5 Indien Pentagon na het intreden van verzuim van de opdrachtgever het nodig acht een incassoprocedure te starten, komen de kosten hiervan voor rekening van de opdrachtgever. De kosten zijn, naar keuze van Pentagon , gelijk aan de werkelijke kosten of 15% van het factuurbedrag plus de hierover verschuldigde rente, met een minimum van € 150,00.
Artikel 4: OPLEIDINGSMATERIAAL , AUTEURSRECHT EN VERTROUWELIJKHEID VAN INFORMATIE
4.1 Alle eigendomsrechten op het verstrekte documentatie, opleidingsmateriaal en eventuele examens, evenals alle ideeën, knowhow en technische zaken die door Pentagon zijn ontwikkeld, blijven eigendom van Pentagon.
4.2 Kopiëren van documentatie en opleidingsmateriaal van Pentagon is slechts toegestaan met voorafgaande schriftelijke toestemming van Pentagon.
4.3 Indien Pentagon gebruik maakt van bedrijfsspecifieke informatie zal Pentagon deze informatie alleen ten behoeve van het betreffende project gebruiken.
4.4 Zowel de opdrachtgever als Pentagon hebben de vrijheid om het door Pentagon, ten behoeve van de opdrachtgever, ontwikkelde product te gebruiken voor hun eigen publiciteit en promotie, mits de vertrouwelijkheid van de informatie van beide partijen in acht genomen wordt en belangen niet geschaad worden.
4.5 Pentagon is gerechtigd haar naam te vermelden op het door Pentagon ontwikkelde product, in het colofon van een publicatie of in een titel.
4.6 De opdrachtgever verkrijgt het recht tot het gebruik van het door Pentagon ontwikkelde product met betrekking tot bestemming zoals is overeengekomen. Indien de opdrachtgever een ander of ruimer gebruik wenst te maken van het door Pentagon ontwikkelde product, is dit uitsluitend toegestaan nadat hiertoe een nadere overeenkomst tussen de partijen is afgesloten.
Artikel 5: INFORMATIE VAN KLANTEN EN DEELNEMERS 
Alle informatie die door klanten en/of deelnemers wordt verstrekt , is vertrouwelijk voor het instituut, haar medewerkers en de docenten.
Artikel 6: AFRONDING VAN DE OPDRACHT 
6.1 Daar waar Pentagon haar dienstverlening schriftelijk evalueert, hebben klanten het r
echt op inzage van de evaluatieresultaten.
Artikel 7: HERROEPINGSRECHT                                                    7.1 De opdrachtgever heeft een bedenktijd van veertien dagen. Binnen veertien dagen na ondertekening van de opdracht of het inschrijfformulier, kan men de overeenkomst nog zonder opgave van redenen ontbinden. Nadat de ontbindingsperiode van veertien dagen is verlopen kan men de overeenkomst uitsluitend voortijdig beëindigen als voldaan is aan de voorwaarden vermeld in artikel 8.
Artikel 8: ANNULERING
8.1 De opdrachtgever kan tot vier weken voor het begin van de opleiding kosteloos annuleren. Bij annulering korter dan de genoemde termijn is het volledige bedrag verschuldigd.
8.2 Annulering dient schriftelijk bevestigd te worden onder vermelding van de betreffende deelnemer en opleidinggegevens. De datum van ontvangst bij Pentagon geldt als annuleringsdatum. Wanneer Pentagon geen correcte annuleringskennisgeving ontvangen heeft, zal bij niet verschijnen van de deelnemer de volledige prijs in rekening gebracht worden.
8.3 Het is mogelijk in geval van verhindering van de deelnemer een vervanger te sturen, mits de vervangende deelnemer aan de toelatingsvoorwaarden voldoet.
8.4 Indien een opdrachtgever een opdracht moet annuleren kunnen alle door Pentagon voor die opdracht aantoonbare kosten, de winstderving en de schade als gevolg van het annuleren van de opdracht voor rekening van de opdrachtgever worden gebracht.
8.5 Indien Pentagon een opdracht of opleiding door onvoorziene omstandigheden of overmacht moet annuleren, wordt in overleg met de opdrachtgever naar een passende oplossing gezocht. Pentagon is niet aansprakelijk voor schade die voor opdrachtgever uit het annuleren voortvloeit.
Artikel 9: ALGEMEEN
9.1 Indien de dienstverlening van Pentagon tekortkomingen of gebreken vertoont ten opzichte van de inde opdracht vastgelegde afspraken, zal Pentagon dit herstellen voor zover dat binnen haar vermogen en verantwoordelijkheid ligt.
9.2 Met uitzondering van wat in deze voorwaarden is vastgelegd, is Pentagon niet aansprakelijk voor enige schade die is ontstaan ten gevolge van door Pentagon geleverde zaken en/of verrichte diensten, waaronder schade van en aan deelnemers, kandidaten en/of derden ontstaan tijdens opleiding of als gevolg van het gebruik van opleidingsmateriaal.
9.3 Onverminderd wat in deze voorwaarden is bepaald, is Pentagon nimmer gehouden tot betaling van enige schadevergoeding aan de opdrachtgever die de waarde van de opdracht te boven gaat.
9.4 Het is de opdrachtgever niet toegestaan tijdens de uitvoering van de opdracht en binnen één jaar na beëindiging van de opdracht, personeel van Pentagon in dienst te nemen en/of met dit personeel over indiensttreding te onderhandelen, en/of dit personeel buiten dienstverband om werkzaamheden en/of diensten te laten verrichten overeenkomend met of vergelijkbaar aan de werkzaamheden en diensten die Pentagon verricht.
9.5 Pentagon hanteert een klachtenprocedure. Klachten kunnen worden gemeld bij Pentagon en zullen binnen vier weken worden getracht op te lossen in overeenstemming met de opdrachtgever.
9.6 Alle procedures met betrekking tot dan wel voortvloeiend uit of verband houdende met een overeenkomst waarop de onderhavige voorwaarden van toepassing zijn, zullen uitsluitend aanhangig worden gemaakt voor de bevoegde rechter van het arrondissement waaronder Zeist valt
9.7 Op alle overeenkomsten tussen Pentagon en de opdrachtgever zal uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing zijn.